Nybörjarkurser för Grönt Kort
Hofors Golfklubb 2024

På Hofors Golfklubb kan du ta Grönt Kort året om och för att passa ditt schema kan du boka en Grönt Kortkurs Privat (ca 1-3 deltagare). För dig som är nyfiken på vad en Grönt Kortkurs innefattar och vad du behöver veta finns ett kunskapstest. Klicka på länken nedan.

Välkommen till Golfen – En idrott för alla och nu börjar resan.

Klicka på länken nedan för att ta del av teoridelen.

Grönt Kort utbildning Privat ca 1-3 deltagare

Utbildningen inkluderar ca 10 timmars teori och praktik. Tillfälle för utbildning bokas via mejl och kan anpassas efter ditt schema, kontakta klubbens Tränare Robert Martinsson vid intresse för Grönt Kort.

Pris 2.195 kr/p (1-3 personer). Kontakta PGA Pro
Robert Martinsson för information och bokning
0290-852 45,

Svenska Golfförbundet – Regler och handicap för spelare

Här finner du information kring grunderna, “Regler för Golfspel” och annat som kan vara av intresse för dig som spelare.

Grönt Kort

De gamla myterna kring golfen att det är svårt, dyrt och tar tid har suddats ut. Nu finns det plats på golfbanorna. En klubb som välkomnar dig och som sätter omhändertagande i centrum tar emot dig som är nybörjare